Start side Start side
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lo10a æg

Besvar Besvar
Forfatter
Jeanette Se Drop Down
Senior Malle
Senior Malle

Medlem siden: 11 Jul 2009
Postnr: 7570
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeanette Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lo10a æg
    Sendt: 22 Feb 2010 kl. 09:32
De sidste 3 dage har der været en del aktivitet i den ene af mine mallehuler og sørme om der ikke i går aftes var en fin klat æg deri.
Heldigvis har jeg et lille akvarie fri, til hvor hulen med æggene og farmand kan kommer over i, men jeg venter lig et par dage, hvis der skulle komme flere æg.
Mvh. Jeanette
Til top
Lotte Se Drop Down
Nyt medlem
Nyt medlem

Medlem siden: 18 Feb 2010
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lotte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2010 kl. 20:57
Det lyder da dejligt, tillykke med det. :)
Det skal nok blive nogle fine små maller.
Til top
Lihn Se Drop Down
Hyper aktiv malle
Hyper aktiv malle

Postnr: 8850
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lihn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2010 kl. 22:47
Tillykke endnu engang Jeanette ;o)
Det kører bare med de L010a! Gør du noget specielt op til æglægning?
Mvh.
Jacob Lihn
Til top
Jeanette Se Drop Down
Senior Malle
Senior Malle

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeanette Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2010 kl. 08:00
Citat: Lihn

Tillykke endnu engang Jeanette ;o)
Det kører bare med de L010a! Gør du noget specielt op til æglægning?

Nej, det syntes jeg ikke.

De går sammen med en gruppe C. pygmaeus i et 54l. der drives af en elefantfod, vandet skiftes hver 14. dag og svampen skylles ved samme lejlighed i det udskiftede vand.
De har 2 huler og et rør, det har altid været hulerne de har brugt.
Vandet er 26 grader.

Jeg fodre 4 gange i ugen, man- ons- og fredag med tabs og frostfoder i weekenden.

Den eneste forandring der har været, er at der er blevet fodret med micro orm de sidste 5-6 dage i, da pygmæerne har fået unger.
Mvh. Jeanette
Til top
Jeanette Se Drop Down
Senior Malle
Senior Malle

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeanette Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2010 kl. 09:53
Hvordan er fordelingen af dine L010a Jacob ??

Jeg har længe troet jeg havde 1 hun og 3 hanner, men nu hvor den ene han ligger med æg i det lille akvarie, har jeg fanget de andre 3 op for at se om det passer, samt for at vælge en af dem fra, hvis det skulle være muligt at finde en og bytte med.

Jeg kan så nu se at jeg faktisk har 2 par, det ene par er lys i farven, mens den anden er mere mørk, så nu overvejer jeg at sætte dem i et akvarie for sig.

Der er billeder af dem på min hjemmeside:

Mvh. Jeanette
Til top
Lihn Se Drop Down
Hyper aktiv malle
Hyper aktiv malle

Postnr: 8850
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lihn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2010 kl. 14:22
Jeg ved egentlig ikke helt hvad fordelingen af min gruppe efterhånden er. Forældrene har gået sammen med nogle unger, så der er ved at være nogle stykker. Mine er dog ikke holdt ved så høj en temperatur, og har heller ikke været fodret så hårdt, så de er ikke lige så fine og store som dine :-)
Den oprindelige gruppe som lagde æg var 1.2, mens der var 2.1 i et andet akvarie (som aldrig har lagt æg).

De L010a jeg har nu, overvejer jeg dog at flytte i et 128 liters med mine L134, og så kommer de til at gå ved 27 grader. Måske det kan sætte skub i både deres vækst, og yngleadfærden (de går ret køligt lige nu, og i sin tid da de lagde æg her ved mig, så var det også 26-28 grader i akvariet).

Rigtig fine billeder du har af dem på din hjemmeside Smile

Redigeret af Lihn - 24 Feb 2010 kl. 14:24
Mvh.
Jacob Lihn
Til top
Jeanette Se Drop Down
Senior Malle
Senior Malle

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeanette Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2010 kl. 20:57
Ja, det er lige med at få det hele til at gå op i en højere enhed.

Da mine 2 hanner er forskellig i størrelse og farve, kan jeg se det er den samme han der ligger på æg igen, så derfor går jeg ud fra at det med alfahannen også er gældende for L010a.

Jeg har derfor sat det andet par over i akvariet på 40L og givet dem en lukket hule, jeg skal dog lige have fat i et varmelegme mere. Så må vi se om jeg kan få lidt gang i dem.

Tak for rosen af billederne, jeg er selv vild med den der hænger i anubiasen.
Mvh. Jeanette
Til top
Jeanette Se Drop Down
Senior Malle
Senior Malle

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeanette Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2010 kl. 08:53
Så er æggene ved at være klækket, der var 1 i går og i dag er der ca. 30, der er stadig et par æg i hulen, de er nok klækket i morgen.

Sjovt nok er det kun efter mørkets frembrud de klækker.

Jeg har anskaffet et 54L startsæt, som jeg har delt på midten med en filtermåtte, hver halvdel er foreløblig indrettet med en hule, nogle egeblade, mos og en elefantfod.

Den ene hun er jo naturligvis alene for øjeblikket. men det andet par er begyndt at sværme sammen omkring hulen.
Mvh. Jeanette
Til top
Jeanette Se Drop Down
Senior Malle
Senior Malle

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeanette Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Maj 2010 kl. 10:41

Mallefar har lagt på æg endnu engang, der kom 69 små unger. De fiser nu rundt i ca. 1½ l vand i bowlen.

Mallefar er røget tilbage i hans eget akvarie, denne gang dog uden hulen, da jeg syntes ahn skal have en pause nu.
Jeg har trods alt fået 3 hold unger på 2mdr. samtidig aner jeg ikke hvor jeg skal gøre af ungerne, hvis der kommer flere.

De 19 unger der er tilbage fra første hold, er nu 2mdr og ca 3½cm lange.  De går i et 19L X-mile med sandbund og planter, de fodres nu normalt og vandskiftene er ikke så hyppige længere.

Mvh. Jeanette
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.
Banner 1

Banner 2

Banner 3

Chart.dk